Stolt!

Skrev ju igår att jag tänkte ta det lugnt med Gia idag... Men så blev det ju inte. Kl 10 på morgonen åkte jag och hämtade Gia. Bestämde mig igår för att ändå åka på den inofficiella utställningen. Det är ju bra träning för oss ;) Egentligen är det väl ingen utställning där man bedömmer de olika raserna för sig själv . Utan man anmäler sig på plats och olika raser bedöms tillsammans. Som en träningstävling helt enkelt ;)  Väldigt kul brukar det iaf vara ;)

Anmälde oss till två stycken klasser, Junior handling & stora vuxna hundar. Vi var i god tid så vi passade på att gå in i ringen och öva lite innan allt började. Hon skötte sig utmärkt. Finare har jag aldrig sett henne stå.
 
Vi började med att ställa ut i JH. Hon fokuserade hela tiden på mig och inte på de andra hundarna runt omkring.Jag hade trott att hon med säkerhet skulle försöka hälsa på både de andra hundarna & domaren, men det gjorde hon inte :) Vi blev inte placerade där, men det var inte ens tanken ;)
Sedan ställde vi ut i stora vuxna hundar. Där gick det också lika bra. Då domaren kom och kände på henne stelnade hon dock till lite, men hon är nog inte så van vid att en främmande person kommer och kollar både tänder och annat på henne. Vi fick ingen speciell placering där heller. Men jag är galet nöjd med henne. Kan egentligen inte säga något hon inte gjorde bra. Hon överraskade mig verkligen!  Kanske vi ändå kommer klara oss på den officiella utställningen i December :)
 
Efter att allt detta var avklarat gick jag till en hundrastgård i närheten med henne. Där lekte/sprang hon med en annan tollare och en annan hund. Jag trodde att hon skulle vara trött, men hon var hur pigg som helst.
En sak som var dålig var att allt skedde utomhus, på gräs. Ni kan gissa hur blöts/leriga vi båda var då vi var klara ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: maja o zoro

sv; tack så mycket :D vad glad jag blir <3

kram

2012-11-04 @ 18:46:31
URL: http://majazoro.blogg.se
Postat av: Elin och Billy

Vad kul att hon hade så bra fokus på dig =)) Lycka till på utställningen i december =)

2012-11-05 @ 10:48:03
URL: http://elinselin.se/wordpress
Postat av: Erica

Kul att det gick så bra och lycka till i December!

2012-11-05 @ 13:24:57
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: Emelie

Härligt att det kändes så bra på utställningen. Lycka till i december!

2012-11-06 @ 11:18:04
URL: http://www.mivinnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0