Ruffwear, Gia och mys

Igår kom min äntligen min ruffwear klövjeväska :) Vi fick den begagnad till ett riktigt bra pris och den är inte ens använd så mycket. Men kommer först få börja använda den  då Mille är helt frisk. Vilket inte är sådär superkul då jag velat ha just den klövjeväskan i nästan ett år. Men inget man kan göra något åt, kunde ändå pröva den på Mille och den sitter faktiskt väldigt bra. Än så länge är jag helnöjd, denna kommer verkligen hjälpa oss i framtiden.
Här kommer en liten bild på den :) Storlek XS om någon undrar.
 
 
Slutade kl kvart i ett idag så bestämde mig för att åka till Gia. Tog ut henne på en promenad i parken och hon fick utlopp för lite av hennes energi ;) Sedan gick vi in och myste lite, hon verkligen älskar uppmärksamhet denna tjej. Men efter en stund tröttnade hon och ville träna, så bestämde mig för att träna lite utställning med henne. Hon ska ju ställas ut i December och jag vill att hon ska vara något lugn då ;) Ståendet gick bra, nu måste jag bara se till att hon klarar av att stå lika fint då det är massor med hundar runt omkring henne. Ja, det kan bli lite knepigt tror jag :)
Men något som inte kommer att vara ett så stort problem med henne är att lämna godis, hon är rätt duktig på det. Inte alls som Mille, som stoppar i sig allt han får tag på ;)
Här kommer 2 bilder från idag, förlåt för kvaliten min mobil har inte så värst bra kamera ;)

Kommentarer
Postat av: Emma & Arrac

Vilken trevlig blogg du har :)

2012-10-24 @ 16:16:06
URL: http://www.hundreda.se
Postat av: Petra & Skurk

Tack för kommentaren! :D
Kul att börja träna med klövjeväska! Vet du om det kan vara bra, eller är det enbart dåligt, att använda klövjeväska på hund med ryggproblem? :-)

2012-10-25 @ 13:52:19
URL: http://petraskurk.wordpress.com
Postat av: Flutterby Photography

Tack för din kommentar, Sam lämnar ett stort tomrum efter sig även om han inte bodde hemma hos oss längre. Han älskade allt och alla, alltid positivt inställd till allt och hade stor potential på lydnadsplanen (faktiskt). Visst, en hel del handlar om arbetet man lade ner på honom, att plocka upp rätt beteenden osv, men det måste ju finnas i honom också. Han var "gubben" lycklig.

2012-10-27 @ 22:13:52
URL: http://flutterby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0