Skolångest, hundträning och lite till

Idag så åkte jag med Gia på inoff junior handling, man får ju passa på då det finns några här ;) Gia var riktigt duktig och brydde sig inte alls om att det var massa hundar runt omkring henne. Då domaren skulle känna igenom henne så stod hon faktiskt stilla för en gångs skull ;) Resultatet blev att vi vann klassen så jag var riktigt nöjd med henne :) 

Då vi kom hem slängde jag i mig lite mat och hoppade sedan i soffan och sov lite, man blir riktigt trött av flera timmars hundutställning kan jag säga ;) Då jag vaknat så tränade jag lite tricks med Mille. Mitt mål just nu är att lära in honom ett nytt trick per vecka, iallfall ett per månad. Idag fokuserade jag på att lära honom att korsa tassarna. Tror att det kommer ta ett tag innan han fattar exakt vad han ska göra men vi får helt enkelt träna mycket ;) 

Och imorgon är det min sista lediga dag innan sommarlovet tar slut... Jag skulle vela ha lov hela tiden faktiskt, fast det blir ju ändå lite skönt att få komma tillbaka till vadagen och så... 

Bjuder er på en mobil bild från idag...

 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken gullig blid av dej o din vän Gia. Det ser ut som om ni båda njuter av kontakten. Riktigt kramgo hund.

2013-08-12 @ 09:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0