Hundar förändrar liv...

Jag kommer knappt ihåg hur det var att inte ha en hund. För mig känns det så himla naturligt att ha en hund vid min sida vart jag än går. Men för några år sedan så hade jag ingen hund som följde mig överallt...
 
Jag är nästan säker på att många som skaffar hund får ett annorlundare liv då de fått hem sin hund. En hund förändrar inte bara ens liv utan ens livstil.
 
Jag tycker rent av synd om de människor som inte har en hund. Tänk, de måste plocka upp köttbullen som föll på golvet istället för att ha världens snabbaste & tystaste damsugare som sköter jobbet på sekunder ;)
Ett annat exempel är då man ska sova och fryser. Istället för att ligga där och frysa har man en mjuk liten värmedyna som mer än gärna värmer upp en. Man kan till och med få en liten mysig puss om man är snäll nog ;)
 
Mille är en väldigt nära hund, han ska vara överallt hela tiden. Då vilar ska han ligga på ens mage, då jag sover ligger han såklart under täcket och snarkar & om jag ska ut så slinker han alltid med mig genom dörren. Han låtsas helt enkelt som om att han äger hela världen ;)
 
Mitt liv har blivit så mycket annorlunda sen vi fick hem Mille. Jag lärde mig att ta
ansvar för en levande individ.
Jag gick några agility kurser med honom hösten 2010. Jag hade verkligen inget pli på honom då utan han bara stack iväg om han ville. Jag ville verkligen ge upp så många gånger då han sprang iväg för att snusa på en annan hund eller nått annat objekt.
Först efter ett års kämpande med en av de envisaste hundarna någonsin så blev han bättre. Jag kommer ihåg att jag på träningarna alltid fick hålla stenkoll på honom så att han inte skulle sticka till någon annan hund.
Det hände inte under en natt men sakta började han lyssna. Allt jag gjorde var att jag helt enkelt började förstå mig på honom mer. Han var inte dum, han förstod bara inte vad jag menade då jag gav konstiga kommandon.
Jag spenderade även mycket mer tid med honom och vi fick helt enkelt en mycket starkare relation.
 
 
 
Då ni läser det som står här ovan kanske ni tänker...
 
Har jag skämt bort min hund då han får sova i sängen mm?
Ja eller beror på hur man ser det. Jag matar honom inte med gaffel och han får inte göra precis som allt han vill.  Men det han får är massor med prylar. Jag kan lätt säga att jag har grova problem med att shoppa åt min hund. För det blir alltid mer än det jag skulle köpa om jag går in i en djuraffär.
Tex om jag ska gå in och köpa lite ben åt honom så kommer jag högst anagligen ut med lite hundgodis, en leksak och ev ett nytt halsband/koppel.
 
Men man kan se det såhär, vissa samlar på stenar och jag på hundprylar ;) hehe
 
Ni som har hund, har erat liv förändrats då ni skaffat hund?

Jag menar absolut inget illa till er som inte har hund ;)

Kommentarer
Postat av: anja ärlevik

Jätte fin blogg! Kul att du håller på så mycket med hundar! Kul att det finns så många ungdomar som håller på aktivt med hundar och agility:) Ha det bra! Kram!

2013-02-24 @ 14:27:03
URL: http://anjaaanniz.blogg.se
Postat av: anja ärlevik

Glömde säga om det har förändrat mitt liv med hund;)
Och ja, jag har levt med hund HELA mitt liv, har ALDRIG varit ifrån hundar. Har alltid skaffat nya hundar när de andra går bort/säljs. Så jag vet inte hur det är att va utan hund så jag kan liksom inte svara ordentligt på frågan;)Men jag kan inte va utan hundar heller så... Har 2 hundar, varav en är bara min. så jag vet inte hur det är att va utan hund så kan inte svara på frågan helt;)

2013-02-24 @ 14:34:28
URL: http://anjaaanniz.blogg.se
Postat av: Erik

sv: Tack!

2013-02-24 @ 15:56:26
URL: http://spangel.blogg.se/
Postat av: Maria Larsson

Hej! Var gärna med i min tävling där vinsten är ett presentkort värde 1000 kronor! http://shoemania.se/2013/february/tavling-vinn-presentkort-varde-1000-kronor-hos-footmallse.html (Ber om ursäkt om du fått den här kommentaren förut)

2013-02-24 @ 16:03:42
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Lalitta

Jag tycker redan nu, fast vi bara fick valpen igår, att allt har förändrats. Det känns så annorlunda att ha en valp som följer efter en hela tiden och hoppar upp, skuttar och skäller. Men att ha en hund, kan jag säga redan nu, är superkul!!! Även fast det kan vara jobbigt senare :)

2013-02-24 @ 16:24:21
URL: http://doggylife.blogg.se
Postat av: Malva Nyström

- yesbox :D

2013-02-24 @ 16:31:38
URL: http://mkdn.blogg.se/
Postat av: hannahlinnea.blo.gg

jag har haft hund i hela mitt liv så jag vet inte riktigt hur det känns utan. Men perioderna mellan att en hund dör och man köper en ny brukar vara jätte ensamma :)

2013-03-05 @ 08:23:02
URL: http://hannahlinnea.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0