Jackie gästbloggar!

Hej alla läsare hos Andrea på Sporthund!

Jag heter Jacqueline, men kallas för Jackie, och är 17 år. Jag bor i Västerås tillsammans med min mamma och hennes man, och ibland bor jag hos pappa i Malmö. Vi flyttade till Västerås för ett halvår sedan och det gav mig mycket - som till exempel en ny träningskompis som heter Spike och är en Border Collie på 1,5 år nästan. Med honom tränar jag agility (så klart) och ska börja tävla till sommaren. Jag har också en Cavalier, precis som Andrea, och han heter Ludde, men pga sjukdom tränar jag honom inte så aktivt längre.

Andrea och jag träffade varandra för första gången på hundlägret 2012 i Kyrkekvarn - på samma ställe där årets läger kommer vara. Det var mitt fjärde läger och Andreas första. Vi hade haft kontakten under hela våren tror jag och det fick oss att lära känna varandra på riktigt snabbare!

Jag kommer ihåg att vi en kväll gick på promenad själva och tog oss ut i skogen. Det hade regnat massor så lerpölarna var stora och Andrea gick med CROCS! HAHA skrattar fortfarande åt det. Jag försökte också lära mig lite finska, utan att lyckas, och när jag kom tillbaka var halva godispåsen uppäten av mina rumskompisar

På agilityn hamnade vi i samma grupper hela tiden eftersom Mille och Ludde är i samma storlek. En gång bytte vi hundar, och Ludde som aldrig brukar lyssna på andra följde faktiskt med Andrea riktigt bra! Mille hade en helt annan fart och självständighet än Ludde så för mig var det lite chockerande.


Att åka på årets läger kommer bli otroligt roligt! Nu kommer jag ha med mig Spike och så klart ska Andrea få testa att köra med vildingen. Det blir mitt femte, och troligtvis sista ungdomsläger, för min del - men jag tror att det kommer ligga på delad första plats tillsammans med de fyra tidigare.

Kika gärna in på min blogg www.jackieie.blogg.seoch ta del av min träning med unghunden, seniorhunden och mina drömmar om att bli författare

Kommentarer
Postat av: ida

Allt bra med dig idag? Kram! :)

2013-02-20 @ 12:28:13
URL: http://idabolander.blogg.se
Postat av: Lalitta

Vad rolig med gästbloggning :)

2013-02-20 @ 15:52:22
URL: http://doggylife.blogg.se
Postat av: Michaela Magnusson

- Jaa, tack så mycket! :D

2013-02-20 @ 17:05:47
URL: http://michaelam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0