Vad jag vill göra i hundvärlden just nu..

Det har gått 230 dagar sedan vi fick reda på att Mille hade diskbråck samt 365 dagar sedan vi fick våran första pinne i agility... Allt förändrades så himla snabbt, vi tävlade ungdoms fm och plötsligt fick han inte ens gå promenader på 4 veckor.
Jag hade stora förhoppningar om hur det skulle gå för oss, att vi skulle ta oss till klass 3 bla bla..
Idagens läge vet jag att det är omöjligt med en sådan hund som Mille, just pga hans rygg. Hur frisk han än blir kommer jag aldrig våga starta honom igen, rädslan för att han ska skada sig igen är för stor...
 
Jag kommer ihåg våran sista agility tävling innan han skadade sig och hur han kröp under hindrena, då sa jag att vi aldrig skulle tävla mer... Och jag kommer hålla fast vid det, han är agility pensionär...
 
Han var verkligen på topp då han skadade sig, klarade av slalom i riktigt snabb fart helt självständigt och hade börjat bli snabbare på banan. Men med min otur så skulle han ju såklart skada sig just då.
 
Idagens läge mår han prima och lever livet med långa promenader nästan varje dag. Han har fått tillbaka sina muskler som han förlorade under vilan och har blivit sitt gamla jag igen. Jag tror att vi kommer att träna agility lite på skoj ibland i fortsättningen då han verkligen älskar agility och blir som en helt annan hund då han ser planen och förstår att han ska få köra.
 
Men jag kan inte låta bli att tycka det är synd att jag inte kommer kunna tävla agility på en tid. Jag älskar agility och verkligen vill hålla på med det seriöst. Jag har ju som tur är chansen att träna Gia men då hon är nån millimeter för hög för medium så vet jag inte om det blir så många tävlingar...
 
Som tur är finns det andra hundgrenar än agility och jag har på senare tid blivit väldigt förstjust i Junior handling och utställning. Att visa hundar är faktiskt super kul fastän jag  ibörjan trodde det var sådant snobbar gjorde och att det var super tråkigt.
Men att ställa ut är faktiskt super kul och jag planerar redan in JH tävlingar för hösten :)
 Så jag tror att jag kommer tävla en del JH tills jag köper nästa vovve, nästa sommar ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Åh vad tråkigt med agilityn :( Inte roligt när skador sätter stopp för karriären.. men det finns mycket annat kul inom hundvärlden man kan göra =) Lycka till!

2013-06-10 @ 15:13:10
URL: http://aktivaussie.se
Postat av: Julia

Ska du också ha en hund till sommar nästa år? Funderar på det också.
Vad för ras?

2013-06-10 @ 15:14:04
URL: http://magicalnicci.weebly.com
Postat av: Malin

-åh kollar du också på det? :D Vem tror du red coat är? :D Grattis i förväg!! :D

2013-06-10 @ 15:39:02
URL: http://malintorstensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0