Utställnings helg

Förra helgen var jag och Gia på utställning i Åbo både lördag och söndag. Jag ställde henne i junior handling båda dagarna. Lördagen skulle jag säga att gick bäst resultatmässigt. Vi blev utvalda till de 13 bästa av 53 och jag var riktigt nöjd med det. Domaren var riktigt noga och frågade lite knepiga frågor. 
 
Efter utställningen åkte vi till hotellet, för vi skulle nämligen bo på hotell natten mellan lördag och söndag. Då slapp vi ju åka fram och tillbaka + att man fick lite mer sovmorgon då. Iallafall så skötte sig Gia utmärkt på hotellet. Innan läggdags gick vi en liten 40 min promenad i kylan så att Gia skulle få sträcka lite på benen. Sen gick vi tillbaka till hotellet igen och tog det lugnt hela kvällen. Hade seriöst trott att hon skulle springa omkring och busa hela natten men tjejen sov som en stock.
 
Nästa morgon vaknade vi runt klockan 8 och jag tog ut Gia på en morgon promenad. Då vi kom in igen gick vi och åt hotellfrukost, me like alltså. Helt klart ett bra sätt att börja utställningsdagen med ordentlig frukost.
 
Sen packade vi iväg oss och åkte iväg till utställningen igen. Gia skötte sig faktiskt riktigt bra i ringen men vi gick tyvärr inte vidare,men jag var iallafall riktigt nöjd med kritiken vi fick. För första gången total sket hon i domaren, hon brukar ju vela hoppa på domaren eller iallafall snusa lite. Men nej, hon stod så stilla så, superhunden :)

Sen shoppade jag lite på plats, blev lite saker till valpen som förhoppningsvis kommer någongång ;), en licktreat och lite hundgodisar :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Ooh, ska du skaffa en valp? :)

2014-01-26 @ 14:26:30
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0