Det går framåt!

 
Dags för lite uppdatering här kanske? :)
Måndag och tisdag spenderades genom att för min del plugga, och för Milles del att ligga och ta det lugnt i soffan. Han är inne på den sista veckan av vila, så nästa vecka får han i princip köra agility igen. Vet bara inte om jag ska träna redan eller om jag ska vänta ett tag, får se helt enkelt... Enligt honom är han nämligen frisk, för då jag drar fram agility kläderna blir han "galen". Jag kan se på honom att han saknar agility,så han ska få köra lite i framtiden iaf ;)
 
Kvällen har spenderats med att träna agility med Gia.  Gia skötte sig superbra idag, hon var pigg och glad :) Och hon lyssnade superbra också :)
Vi körde några små kombinationer och kontaktfält. Jag ska köra 2+2 metoden på kontaktfältet med Gia, så att hon säkert inte missar det. Då hon är large hund så vill jag lära in det från början. Så att hon inte lär sig att hoppa av, och det vill jag verkligen inte..
Kombinationerna vi körde var relativt enkla hopp,tunnel, hopp :) Tunnel och slalom är hennes hitills favorit hinder tror jag :)  Slalomet kommer nog kunna att bli bra bara vi tränar in det ordentligt, och det ska vi ;)
Tyvärr blir det ingen film idag, då ingen kunde filma...
 
Snö har det också kommit. Så nu är det både kallt och halt här. Gia fick testa att ha sitt nya Hurtta vintertäcke, och det verkade värma henne bra :) Jag valde dock fel kläder, inga vantar och ingen mössa. Så för mig blev det ganska kallt, rättare sagt väldigt kallt. Får tänka på det till nästa gång kanske ;) 
Vad har ni för slags kläder då ni tränar hunden på vintern?
 
Infon om utställningen har också kommit. Det ska vara 29 (+Gia) i Gias klass. Eftersom det både är Gias och min första officiella utställning så är det lite nervöst. Frågan är om hon kommer stå lugnt då domaren kommer och ska känna på henne.  Ja vissa saker får man ju bara se, vi kommer nog lära oss någonting ändå ;) Tillsammans så överlever vi nog det ;)
 

Kommentarer
Postat av: SaraH

Vilken utställning ska ni på? :))

2012-11-28 @ 21:03:26
URL: http://hundtokig.devote.se
Postat av: Embla

Har samma fråga :)
Vilken utställning ska ni delta på? :)

2012-11-28 @ 21:40:00
URL: http://aktivflatte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0