Min drömhund...

Jag har länge funderat på vilken av alla raser som är min absoluta drömhund.
Jag har kommit fram till 3 stycken raser som jag verkligen vill äga nångån under min livstid.
 
En shetland sheepdog:

Om allt går som jag vill sitter jag med en sheltie valp i knäet redan nästa år, får bara lov att hitta rätt valp först ;)
Jag vill ha en för att jag söker en liten men energisk hund som är redo att jobba i flera timmar i sträck men ändå kan klara av en slapp dag om jag blir sjuk. Dessutom kommer den passa bra i framtiden då jag studerar och kanske bor i mindre lägenhet och inte kommer att ha plats med en gigantisk hund ;)
Det är även en ras jag kan tänka mig att ha kennel med i framtiden ;)
En border collie:
Då jag har plats, tid och ork ska jag absolut skaffa en Border collie. Rasen har varit en dröm hund i flera år men tänker skaffa en först då jag vet att jag har tillgång till får att valla. Men jag skulle såklart även tävla och träna agilty ;)

En Grand danois:

Jag har alltid gillat stora hundar så varför skulle denna jätte inte passa? ;) Nej men nån gång vill jag äga en riktigt stor hund som inte är en super action galen hund ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Border collie och sheltie toppar min också.
Största jag skulle kunna tänka mig är schäfer och det ägar jag redan.

2013-04-10 @ 14:23:43
URL: http://magicalnicci.weebly.com
Postat av: Cajsa

hehe ja eller hru!? :D visst...för en här gången.. ;-) säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig

2013-04-10 @ 21:34:35
URL: http://cjssong.se
Postat av: Isa

Vi har haft en Grandis han blev typ 3 år sen var vi tvugna å sätta bort han:/ Vi har en blandras hemma också som har bordercollie i sig:)

Sv: så lite:)

2013-04-11 @ 22:58:52
URL: http://isajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0