Svar på frågestund

Hur gammal är Gia?
Gia är 2 år. Eller om jag ska vara extra petig så är hon faktiskt 2 år ,1 månad, 3 veckor och 4 dagar idag :)

Hur ofta tränar du med Mille?
Agility tränar jag och Mille 1 gång i veckan, utöver det så brukar vi träna lite tricks/ lydnad varje dag :)

Hur mår Mille efter skadan?
Just nu mår han toppen :)
 
Har du haft någon hund förutom Mille?
Nej, Mille är min första hund
 
Hur kom det sig att du blev intresserad av hundar?
Jag har i princip alltid gillat hundar faktiskt. Då jag var liten var hela rummet fullt med bilder på hundar och jag tjatade konstant på mina föräldrar om att vi skulle skaffa en hund.
 
Och sommaren 2009 flyttade Mille in till oss :)
Då vi haft honom i ett år så  gick vi en agility kurs tillsammans och sen har det bara flutit på :)
Mille med sina systrar :)
Hur tränar du inför utställning? Vill gärna se video hehe :)
Jag lär hunden att stå stilla då man känner på den och tränar i olika miljöer osv :)
Kan göra en video snart  även fast jag inte är så bra på att visa hundar :)

Skriv en topp 5 lista på dina favorit raser! Och gärna varför just de :)
  1. Sheltie - gillar rasen helt enkelt :)
  2. Jack russel terrier -  Gillar att de är envisa och snabba :)
  3. Cavalier king charles spaniel - Gillar rasens personlighet men inte aveln som gått överstyr...
  4. Nova scotia duck tolling retriver -  Fina hundar :)
  5. Border collie - älskar att se dem arbeta! (med vallning)
Vilken hundsport tycker du är roligast? (Förutom agilityn ;P )
En ganska svår fråga faktiskt då jag inte får välja agility... Men får väl säga utställning då :)

Någon hundsport du skulle vilja testa?
Flyball då det är en blandning av det Mille älskar nämnligen bollar och agility :)

Ska du till Sverige i sommar? :)
Japp, det ska jag :)
 
Hur länge har du hållit på med agility?
Jag har hållt på med agility i ca 2,5 år. Men jag har varit med i klubb i 2 år.

Har du någon "förebild" inom agility?
Det finns många jag tycker är bra agility förare så kan inte peka ut någon speciell då alla jag gillar är lika bra enligt mig :)
 
Vilken kennel kommer Gia ifrån? :)
Gia kommer från kennel Hederas
Hur fick du Gia som lånehund?
Hennes ägare skrev en annons på en sida om att hon behövde motion/ tränings hjälp så jag mailade henne. Sen så träffades vi och bestämde att jag skulle få börja träna Gia :)

Sover Gia hemma hos dig?
Nej, hon sover hos sin ägare :)

Vart tränar du agility?
På vintern tränar jag i olika hallar och på sommaren tränar jag på klubbens egna agilityplan :)

Vad gör hundarna när du är i skolan?
Mille sover haha ;)

Kommentarer
Postat av: Jannika

Visst "förvränger" vattnet (den våta pälsen) en aning, men du har nog rätt: Gias muskler har nog utvecklats. :)

2013-01-13 @ 19:23:03
Postat av: Sara

Kul med frågespot skulle också vilja testa flyball :)

2013-01-13 @ 22:07:36
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0