Har ställt ut en grön hund...

För första gången i mitt liv har jag nu ställt ut en grön hund. Då jag skriver grön menar jag inte nybörjar hund, utan grön bokstavligen...
 
Dagen började med att jag vaknade lite innan 6 och började göra mig i ordning för att åka iväg till utställningen med Gia. Gias ägare skjutsade oss till utställningen som låg ca 2 timmar härifrån :) Fast det kändes ärligt talat inte så långt alls :) 
 
För er som undrar över varför jag skrev att jag ställde ut en grön hund ska få svar nu... Underlaget i hallen där utställningen var färgade av sig, rejält. Det var nått slags dåligt  konstgräs.
Gia fick tydligen för sig att hon skulle uppfinna en ny färg bland tollare, nämnligen grön med några få röda tecken. Jag var dock inte så överförtjust i den idén.
Rätt som det var lade hon sig ner och rullade runt på marken, då hon steg upp var hon GRÖN över hela ryggen.
Att borsta av henne hjälpte inte så mycket, hon var helt enkelt grön över hela ryggen.
 
I ringen skötte hon sig dock rätt så bra idag. Hon stod rätt så lugnt och hade fokus på mig :)
Hon fick gult kort, alltså good. Jag är faktiskt nöjd med Gias insats men inte med resultatet om man säger så ;) Jag hade ju faktiskt hoppas på very good eller bättre hehe :P Domaren påpekade att hennes päls inte var i bästa skick idag och det var den ju faktiskt inte eftersom att hon var grön och på så sett såg hennes päls väldigt sliten ut :( ...

En positiv sak var dock att vi fick kritiken att hon visades bra, så det fick en att känna sig lite bättre ;)
 
Men nu ska hon få växa till sig lite tills nästa utställning, så får vi se hur det går ;)
Hennes gröna rygg syns dåligt på bilderna men här är en förstorad bild av ryggen....

Kommentarer
Postat av: Lalitta

Det kommer säkert gå bra nästa gång! :D

2013-03-02 @ 20:31:36
URL: http://doggylife.blogg.se
Postat av: lisa

tror dock att domaren hade velat ha lite mer päls på henne, är inte säker men det brukar vara så när dom "klagar" över pälsens skick. Fäller hon mycket? Tycker dock Gia är jättefin ändå, bad timing med att rulla sig på mattan bara o bli grön hehe ;)

2013-03-02 @ 21:24:09
URL: http://redcanine.weebly.com
Postat av: Julia

Gia är jätte fin!
En grön hund är väll ändå coolt. Hoppas det går bättre på nästa utställning!

2013-03-02 @ 22:21:35
URL: http://magicalnicci.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0