Inte de resultat jag väntade mig!

Idag var det ju som sagt dags för min officiella debut i jh. Jag har ju ställt väldigt mycket inoff jh men inte vågat mig ut officellt förens nu. Men någon gång ska vara den första!
Och ja vad ska jag säga? Mina tankar om att jag absolut inte skulle bli placerad idag kan man kasta iväg ;) 

Gia sov ju som sagt över här och natten gick super bra! Hon väckte mig dock lite väl tidigt för att hon ville ut men det var bara att släpa sig ut  med henne ;) 

Då vi kom till utställningen var jag riktigt nervös, alla andra var så himla duktiga! Först så bedömdes 10-13 åringarna så jag fick se hur domaren dömde och så :)

Då det var dags för mig och Gia att gå in i ringen blev det super nervöst. Men jag slapnade av och försökte göra mitt bästa. Vi fick vänta rätt länge på den individuella bedömingen men då det var dags gick det riktigt bra! Gia flummade bara lite då domaren skulle känna på henne men annars så är jag mer än nöjd med Gias insats ;)



Sen skulle alla in i ringen igen och bedömas en sista gång. Dom ropade upp att vi gick vidare blev jag hur glad som helst, för jag hade inte tänkt att vi skulle ha chans att bli placerade! 
Vi fick göra lite olika rörelser innan domaren placerade oss och gissa vad? Vi kom på första plats! 
Sen var det dags för domaren att utse dagens bäste junior handler 1an från 10-13 åringarna ställde mot mig. Och ja, där vann vi också. Så jag blev dagens bästa junior handler! :) Så jag är riktigt, riktigt riktigt nöjd med dagen! Vi fick 2 pokaler och 2 rosetter men pokalerna var alledles för stora för mitt nuvarande prisskåp, får väl skaffa ett nytt ;) 

Vår kritik blev följande: 

Beautiful, Elegant. Special Handler, she knows very well the rules. Moving incredible. She makes all necessary to show us a beatiful, happy dog.

Mamma filmade lite under den individuella bedömningen så här kommer en kort film! Ignorera Gias lilla flum mot domaren ;) 
För bättre kvalite, se i HD :) 

 
 

Kommentarer
Postat av: Elinore

Stort grattis!! :)

2013-09-08 @ 18:24:25
URL: http://www.neoverona.se
Postat av: Nelly

Så roligt - grattis :)

2013-09-09 @ 15:53:43
URL: http://justanothermortal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0