Aktiv helg!

Hej igen! 
Denna helg har vi varit rätt så aktiva. Igår blev det en timmes lydnad på fotbollsplan med fokus på rutan. I början hade Mille bra med fokus men sen tappade han fokuset rejält. Jag testade med leksak och då funkade det bra tills han upptäckte att det fanns harskit på planen, då var det hejdå träning och hej harskit. Så det var väl ingen höjdar träning men det kan väl inte alltid gå så bra. Hem kom vi iallafall leriga och trötta. Sen på kvällen så sprang jag lite och tränade lite här hemma. Det är verkligen skönt då man kommer igång med träningen på allvar. Kan väl inte riktigt än säga att jag är på en sån nivå att det har blivit rutin men om några veckor så! 
 
Idag gick jag och Mille på en långpromenad. Det blev två timmar i skogen på olika skogsvägar. Mille fick gå i flexi hela tiden och det funkade superbra. Vågade inte släppa lös honom då det går rätt mycket folk just där + att han lätt springer i väg nuförtiden. Men han var rätt nöjd ändå ;) 
Nu taggar vi inför den kommande veckan och försöker att inte deppa så mycket även fast det är måndag imorgon...
 
 

Kommentarer
Postat av: Mommo

Båda hundarna verkar trivas tillsammans och Milleär nog mommos kära hund. Få se hur det går ommdet kommer en valp.

2014-03-09 @ 16:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0